Coop: Stort ambassadør-program på LinkedIn, TikTok og Instagram

Coop ønskede at styrke deres evne til at tiltrække og fastholde medarbejdere samt at øge den interne stolthed ved at sætte fokus på de unikke historier og oplevelser fra de mange dele af koncernen; fra butikkerne, lageret og hovedkontoret. Gennem medarbejdernes egne fortællinger – på tværs af alder, fag og landsdel – ønskede Coop at skabe et autentisk billede af deres store arbejdsplads.

I projektets første seks måneder nåede Coops ca. 30 ambassadører imponerende 43 millioner visninger med deres indhold på tværs af LinkedIn, TikTok og Instagram. Derudover har ambassadørernes indhold resulteret i flere reelle ansættelser på tværs af Coop blandt andet via en lagermedarbejders populære videoer på TikTok.

Instagramprofilen, @liveticoop, har over samme periode opnået 75.000 konti om måneden, 180.000 månedlige visninger og flere tusind link klik til udvalgte hjemmesidedestinationer.

Et nært og fortroligt samarbejde med HR – og kommunikationsafdelingerne i Coop har været afgørende for projektets succes.

Sådan hjalp Moment Kommunikation:

  • Identificerede – sammen med Coop – de største udfordringer for Coops employer brand samt de største rekrutteringsudfordringer
  • Lagde en operationel strategi for indsatsen tilpasset organisationens kultur
  • Bistod ud fra udvalgte målgrupper med at finde rollemodeller internt  
  • Planlagde en langsigtet indsats på tværs af kanaler
  • Oprettede et ambassadørkorps og trænede dem i brugen af LinkedIn, TikTok og Instagram
  • Hjalp med koncept og indhold til Instagram-profilen @liveticoop som hub for deling af menneskehistorier i koncernen
  • Og meget andet…

Du er velkommen til at kontakte mig for at diskutere dine kommunikationsbehov, og hvordan jeg kan hjælpe.

Skriv på tj@troelsjohannesen.dk eller ring på +45 31319065.

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev