Gratis e-bog: Employer branding på dansk

Der mangler arbejdskraft i Danmark, og derfor kommer employer branding mere og mere på direktionernes dagsorden.

Men fem års erfaring i feltet som rådgiver har vist mig, at arbejdet ofte bliver for løsrevet og kortsigtet, hvor det i stedet bør det være en langsigtet, strategisk indsats, der tager udgangspunkt virksomhedens værdier, kultur og mennesker. Arbejdet bør være en integreret del af organisations- og kommunikationsarbejdet.

Employer branding på dansk er en guide til strategisk employer branding i danske virksomheder og organisationer.

E-bogen er skrevet til ledere og HR-ansvarlige samt til kommunikationschefer og de medarbejdere, der skal arbejde med strategi og eksekvering af aktiviteter til rekruttering og fastholdelse af medarbejdere i danske virksomheder, organisationer og offentlige institutioner.

Målet er at give en let-læselig og hurtig indflyvning til employer branding som disciplin. E-bogen er en guide til de vigtigste elementer i en employer branding strategi og i det daglige arbejde med employer branding på tværs af indsatser.

Når du har læst bogen, har du de nødvendige værktøjer til at påbegynde eller viderebygge jeres indsats mod at positionere jer stærkere i kampen om de bedste talenter og om at skabe en arbejdsplads, hvor medarbejderne trives og ønsker at blive.

I bogen finder du erfaringer i strategisk og praktisk employer branding fra Coop Danmark, Alm. Brand Group, Nationalbanken og Banedanmark.

Rigtig god læselyst.

Employer branding på dansk

2024, 22 sider

Om forfatteren

Troels Johannesen (født 1977) er selvstændig strategisk kommunikationsrådgiver og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. Han rådgiver virksomheder, organisationer og deres topledere i digital interessevaretagelse og i kommunikation på tværs af kommunikationskanaler.

Han er tidligere kommunikationschef, presse- og public affairs-ansvarlig, og er cand.comm. fra Roskilde Universitet. Ud over Employer branding på dansk har Troels Johannesen skrevet bøgerne Ekspertstemmer fra 2023, Offentlig leder på sociale medier fra 2020 og Del dig stærkere fra 2019.

Skal din organisation have styrket arbejdet med employer branding?

Giv organisationens eksperter et godt afsæt for at kommunikere mere og bedre i medierne og på sociale medier.

På et halvanden times inspirationsoplæg får eksperter og kommunikationsfolk en god start på at tænke ekspertkommunikation på tværs af medier.

Ofte bliver arbejdet med employer branding ikke godt nok strategisk funderet i virksomhedens arbejde.

I dette 2-timers oplæg kommer vi rundt om det vigtigste, virksomhedsledere samt HR- og kommunikationsansvarlige skal tænke over, når de igangsætter en employer branding-indsats.


employee advocacy linkedin

Troels Johannesen er strategisk kommunikationsrådgiver og hjælper ledere og organisationer med at kommunikere på tværs af medier og med digital interessevaretagelse og lobbyisme. Han er forfatter og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. 

Skriv til tj@troelsjohannesen.dk eller ring på +45 31319065

Tilmeld nyhedsbrev

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev