København

+ 45 31319065

Kommunikations- og pressechef på tværs af medier 2022

Uddannelsesnetværkets indhold

Der bliver stadig flere krav til kommunikationschefer og pressechefer, der arbejder i medlemsbaserede politiske organisationer: Du skal have basal viden om flere medier, flere platforme og flere greb, når du og dine medarbejdere skal skabe effekt med kommunikationen. Du skal kunne påvirke politikere, mobilisere medlemmer og lave kampagner, der skaber effekt.

Vi har netværket til dig med fem solide kursusgange.

Selvom du måske ikke selv skal klikke på knapperne på organisationens sociale medier, er det stadig dig, der skal vide, hvorfor der skal trykkes på hvilke knapper. Dette uddannelsesnetværk klæder dig på til at forstå de nye krav til dig som kommunikationschef. Du bliver i stand til at forstå, hvor effekten ligger på tværs af medier, bliver bragt up to date med mulighederne, og bliver i stand til at se, hvad du skal rekruttere efter, når du skal ansætte specialister inden for sociale og digitale medier.

I Johannesen & Elberths netværk for kommunikations- og pressechefer får du værktøjskassen fyldt op, inspiration til dit daglige arbejde og kommer på omgangshøjde med mulighederne på tværs af medier.

 

Temaer for de 5 netværksarrangementer:

  • Hvilke sociale medier skal du vælge og hvilket indhold?
  • Lav social medie-strategi, kanalstrategi eller strategi på tværs af medier
  • Sociale medier til presse og interessevaretagelse – LinkedIn, Twitter, podcast mv.
  • Sæt din topleder og nøglemedarbejdere i gang på sociale medier
  • Sociale medier til medlemsengagement og kampagne – Facebook, Instagram, Tiktok mv
  • Sæt strøm til de klassiske kommunikationsdiscipliner

Det får du:

Den nyeste viden inden for strategisk og taktisk brug af sociale medier

Inspiration til det daglige arbejde

Netværk med andre kommunikations- og pressechefer

Konkrete input til udviklingen af din organisations kommunikation i digitale medier

Skarpe oplæg og netværksfacilitering fra Benjamin Rud Elberth og Troels Johannesen

Bøgerne ”Fra modtager til medtager” og ”Del dig stærkere”

 

Hvem kan deltage?

For at kunne deltage i netværket, skal du være pressechef, kommunikationschef eller kommunikationsansvarlig i en interesseorganisation, erhvervsorganisation, faglig organisation, NGO eller en anden politisk organisation.

Deltagerantallet holdes til maksimalt 12 personer.

 

Netværksledere

Benjamin Rud Elberth er specialist i digital kommunikation og i at flytte magt digitalt. Han rådgiver om, hvordan man skaber effekt med sociale og digitale platforme og udformer og styrer digitale strategier for politisk funderede organisationer og sportsbrands.

 

Troels Johannesen er strategisk kommunikationsrådgiver og hjælper organisationer og topledere med at kommunikere strategisk på tværs af digitale og sociale medier. Han er forfatter til flere bøger om lederkommunikation på sociale medier, og tidligere presserådgiver og kommunikationschef.

Sådan foregår det

Hver gang vil det være oplæg fra netværkslederne og/eller gæsteoplægsholdere om dagens temaer. Hver netværksdag kræver aktiv deltagelse fra deltagerne. Netværksdeltagernes særlige udfordringer vil fra tid til anden blive brugt aktivt under møderne. Netværksmøderne foregår i et fortroligt rum.

Datoer

13/1

27/1

24/2

10/3

24/3

Alle dage 9.30 til 13.00

Sted:

Trekronergade 149, 2500 Valby.

Pris:

13.995 kr. ex. moms, der faktureres ved bekræftet tilmelding.


Fakturaoplysninger



Del denne side

Troels Johannesen er selvstændig strategisk kommunikationsrådgiver og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. Han er forfatter til Del dig stærkere – strategi og taktik for topledere på sociale medier fra 2019 og Offentlig leder på sociale medier fra 2020.

Han rådgiver virksomheder, organisationer og deres topledere i digital interessevaretagelse og i kommunikation på tværs af kommunikationskanaler.

Han er tidligere kommunikationschef, presse- og public affairs-ansvarlig, og er cand.comm. fra Roskilde Universitet.

Kontakt
31319065

tj@troelsjohannesen.dk

Træng igennem med digitale og sociale medier

Hold dig opdateret

Nye tendenser om kommunikation og
interessevaretagelse på sociale medier.

Få artikler, tilbud og nye indsigter.
Max en gang om måneden.

 

Tilmeld nyhedsmail

* påkrævet