Brug TikTok og Instagram i employer branding

Har du brug for at kommunikere til potentielle medarbejdere på nye måder? Så er en employer branding-indsats på TikTok og Instagram måske en del af løsningen.

Effektivt arbejde med employer branding, rammer din målgruppe dér, hvor de befinder sig. For en række faggrupper er svaret TikTok og Instagram. Platformene adskiller sig kraftigt fra den hidtil employer branding-centrerede platform, LinkedIn, ved at sætte videoindhold og underholdning på første række. Kombinér Instagram og LinkedIn i employer branding.

På samme tid tillader platformenes natur, at skaberne – som kan være organisationer eller deres ambassadører – at nå mange mennesker med de gode historier fra arbejdspladsen, og på den måde skabe synlighed omkring deres organisation og dét, der gør den særlig.

Af denne grund begynder flere og flere organisationer, internationale såvel som danske at overveje, hvordan de kan bruge TikTok og Instagram som en del af deres employer branding-indsats. Få 10 tips til at bruge Instagram i employer branding.

På dette hel- eller halvdagskursus dykker vi ned i, hvordan man bruger TikTok og Instagram til employer branding som organisation eller som medarbejderambassadører i en employee advocacy indsats. 

Vi arbejder med de strategier og metoder, man skal overveje, for at få succes med at engagere potentielle medarbejdere og styrke organisationens employer brand gennem de to platformes særlige forskellige natur og potentialer. 

Du får:

  • Hjælp til den overordnede strategi for ambassadør-kommunikation på TikTok og Instagram
  • Indsigt i at skabe de bedste rammer for at få medarbejdere til at dele ud om deres arbejde
  • Introduktion til det gode indhold på TikTok og Instagram
  • Ny, konkret viden om teknik og algoritmer, der styrker rækkevidden af medarbejdernes budskaber
  • Hjælp til at lægge en plan for, hvordan ambassadør-korpset skal komme i luften og holdes til ilden

Hvert kursus tager udgangspunkt i den enkelte organisations behov – og kan justeres alt efter om deltagerne er organisationens kommunikationsfolk eller medarbejdergrupper.

Hvem kan deltage?

Du arbejder højst sandsynligt med kommunikation eller HR i en organisation, virksomhed eller offentlig institution. 

Det er givetvis dig, der har fået opgaven med at starte et ambassadør-korps og/eller skabe employer branding-indhold fra jeres egen virksomhedsprofil, og du har brug for inspiration og hjælp til at komme videre. Det vigtigste er ikke din titel eller erfaring, men derimod din lyst til at styrke dine kompetencer inden for employer branding-strategi, ambassadør-kommunikation og employee advocacy.

Hvornår?

Ring til mig hvis du ønsker dette kursus i din organisation.

Om underviserne

Troels Johannesen er selvstændig strategisk kommunikationsrådgiver og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. Han er forfatter til Del dig stærkere – strategi og taktik for topledere på sociale medier fra 2019, Offentlig leder på sociale medier fra 2020 og Employer branding på dansk fra 2024.

Han rådgiver virksomheder, organisationer og deres topledere i digital interessevaretagelse og i kommunikation på tværs af kommunikationskanaler.

Mathilde Bing er

Spørgsmål?

Har du spørgsmål om de enkelte kurser i sociale medier, skræddersyede workshops for din organisation eller andet, så kontakt mig på tj@troelsjohannesen.dk eller 31319065.

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev