Digital interessevaretagelse 

Digital interessevaretagelse, digital public affairs eller digital politisk kommunikation?

Lige meget hvad du kalder det, er det afgørende, at virksomheder, NGO´er og interesseorganisationer tager digitale og sociale medier i brug når de vil påvirke politikere, myndigheder eller andre interessenter.

Men det kan være svært at gribe an, hvad digital public affairs er – for det er langt hen ad vejen en kombination af at bruge sine digitale og sociale medier rigtigt til at sætte en dagsorden, fremme sine mærkesager og skabe relationer til de rigtige mennesker.

På Twitter og LinkedIn skal du kunne lytte til dine interessenter og dine dagsordnener, skabe relationer til vigtige interessenter, du skal kunne positionere dig og skabe go-to-position så du bliver hørt af beslutningstagerne.

Digital interessevaretagelse eller public affairs handler kort sagt om at bruge de digitale og sociale medier til at påvirke beslutningstagere – og så gælder det om at kunne bruge både medarbejdere, ledere og organisationens officielle kanaler i sammenhæng til at skabe synergi og gennemslagskraft i den digitale interessevaretagelse.

Jeg hjælper med:

  • En overordnet strategi for din digitale interessevaretagelse
  • Hjælp til aktuelle issues og dagsordener
  • En social medie-strategi, der virker i din digitale interessevaretagelse
  • Taktisk træning af medarbejdere og topchefer på LinkedIn og Twitter
  • Konkrete teknikker til at skabe relationer og få indflydelse
  • Hjælp til kortlægning af interessenter digitalt
  • Hjælp til digital synlighed og SEO af mærkesager

Læs også indlægget: “Hvad er digital interessevaretagelse?

Træng i gennem med Twitter

Lær hvordan du bruger Twitter til at skabe synlighed om din organisation og bruge mediet som en del af din digitale interessevaretagelse. Jeg lærer dig, hvordan du brger Twitter strategisk, taktisk og operationelt.

Læs blogindlægget ”Vigtige spørgsmål til din digitale public affairs

Læs også ”8 råd til public affairs-konsulenter på Twitter

Læs mere om digital interessevaretagelse.

Digital interessevaretagelse eller digital lobbyisme er det samlede arbejde du lægger i digitale og sociale medier for at lægge tryk på dine mærkesager i det daglige eller i særlige kampagner.

Digital interessevaretagelse handler både om at sætte strøm til budskaber, træne talspersoner til at agere digitalt og udnytte platformene optimalt.

Jeg hjælper en række interesseorganisationer med at styrke arbejdet med digital lobbyisme så det skaber effekt. Læs blogindlæg og bliv klogere på området.

employee advocacy linkedin

Troels Johannesen er strategisk kommunikationsrådgiver og hjælper ledere og organisationer med at kommunikere på tværs af medier og med digital interessevaretagelse og lobbyisme. Han er forfatter og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. 

Skriv til tj@troelsjohannesen.dk eller ring på +45 31319065

Tilmeld nyhedsbrev

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev