Få styr på din public affairs-indsats

Lobbyisme. Små og store organisationer og virksomheder er afhængige af, at de politiske vinde er til gavn for organisationens mål. Ændringer i det politiske klima, flertallet på Christiansborg, i regionen eller kommunen og ny lovgivning kan være helt afgørende for, at virksomhedens forretning eller organisationens særinteresser nyder fremme.

Derfor er det vigtigt, at organisationen hele tiden er på forkant med, hvilke nye politiske beslutninger, der er på vej, der potentielt kan skade eller forbedre organisationens position i de markeder de agerer i.

Hvad enten du har behov for en løbende dialog om dine politiske udfordringer og dit generelle arbejde med public affairs og lobbyisme, eller fordi du har en særlig og aktuel udfordring, er det en god idé at få hjælp og rådgivning fra en professionel rådgiver så du kan påvirke den politiske beslutningsproces.

Få konkret hjælp til:

  • En konkret strategi og plan for din public affairs-indsats
  • Kortlægning af holdninger hos politiske partier og muligheder for dialog
  • Kontakt til relevante politikere og meningsdannere
  • Sammenhæng med din direkte politiske dialog og din politiske kommunikation i medierne
  • Udarbejdelse af materiale til politiske beslutningstagere og medier
  • Digitalisering af din interessevaretagelse i digitale og sociale medier

Hver public affairs-indsats er unik, og derfor kan de være svære at sammenligne. Men læs fx. denne case, hvor LGBT Danmark fik hjælp til at synliggøre deres mærkesager over for politikerne.

employee advocacy linkedin

Troels Johannesen er strategisk kommunikationsrådgiver og hjælper ledere og organisationer med at kommunikere på tværs af medier og med digital interessevaretagelse og lobbyisme. Han er forfatter og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. 

Skriv til tj@troelsjohannesen.dk eller ring på +45 31319065

Tilmeld nyhedsbrev

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev