Social medie-strategi – styrk dine sociale medier 

Social medie-strategi – sådan gør du.

Der er så mange muligheder for, at virksomheden eller organisationen kan kommunikere på sociale medier. Men hvad er vigtigst, hvilken strategi skal du lægge og hvilke sociale medier passer til dig og det du gerne vil kommunikere? Med en social medie strategi får du et godt grundlag for den daglige strategiske kommunikation.

Sociale medier betyder mere og mere for de fleste organisationer. Men det tager også tid at bruge, og lære at bruge strategisk. Det er afgørende for din brug af sociale medier, at det skaber værdi for din virksomhed, og ikke blot bliver en ekstra opgave, der trækker ressourcer. Dit sociale medie arbejde, skal være forankret i din kommunikationsstrategi, dine forretningsmål og det, der adskiller din organisation fra konkurrenterne.

Hvad enten du skal til at starte op med at bruge sociale medier for alvor, eller du ønsker at ændre på din praksis, kan du få gode råd til, hvordan strategien og den daglige indsats kommer til at hænge bedre sammen når du arbejder med organisationens digitale og sociale medier.

Arbejdet med en social medie-strategi indebærer ofte:

  • En analyse af dine eksisterende sociale medier
  • Analyse af din praksis med at kommunikere på sociale medier
  • Dine must win battles på sociale medier – det vigtigste du skal opnå
  • Definition af de enkelte sociale mediers formål mv.
  • Træning af social medie-ansvarlige

Du kan både booke mig til at holde et oplæg eller en workshop, der skal sikre en god start på arbejdet med en social medie-strategi eller du kan få konkret rådgivning og hjælp til at lave en hel strategi for dine sociale medier.

Jeg har lavet social medie-strategier for organisationer som BUPL, Energinet, EjendomDanmark, Julemærkefonden og By & Havn

Læs også: ”Sådan laver du en social mediestrategi

Lav en social mediestrategi, der virker

Bruger din organisaton sociale medier til de rigtige formål? Laver I det rigtige indhold, der skaber værdi på de forskellige sociale medie-kanaler. Få hjælp til at lave en stærk social medie strategi.

employee advocacy linkedin

Troels Johannesen er strategisk kommunikationsrådgiver og hjælper ledere og organisationer med at kommunikere på tværs af medier og med digital interessevaretagelse og lobbyisme. Han er forfatter og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. 

Skriv til tj@troelsjohannesen.dk eller ring på +45 31319065

Tilmeld nyhedsbrev

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev