Troels Johannesen er ekspert i sociale medier

Troels Johannesen er ekspert i lederkommunikation på sociale medier, politisk kommunikation på sociale medier og organisationer og virksomheders brug af sociale medier. Han er forfatter til bogen ”Del dig stærkere – strategi og taktik for topledere på sociale medier” og “Offentlig leder på sociale medier“.

ekspert sociale medier

Vigtigt: Til skoleelever

Jeg får rigtig mange henvendelser fra skoleelever, og kan desværre ikke svare på dem alle.

I stedet for at ringe, så send mig en mail. Stil gerne max 3-4 spørgsmål og gerne så konkrete som muligt og inden for mine områder.

Jeg kan ikke svare på spørgsmål, der nærmere hører til i psykologien eller i lægevidenskaben som fx mobning og unges trivsel på sociale medier. Dertil vil jeg henvise til Børns Vilkår.

På forhånd tak!

 

Her er tre eksempler, hvor jeg har udtalt mig til medierne som ekspert i sociale medier om toplederes brug af sociale medier:

Infomedia. CEO Superbrands 2019

”Troværdig, holdningsbaseret kommunikation på sociale medier gør både toplederen mere tydelig og tilgængelig og er i den grad med til at styrke det personlige brand. Og så lærer sociale medier ledere at lytte. Og når man lytter, er man en bedre leder.

Magasinet F5: Synlige ledere på SoMe deler sig til succes

Sociale medier er også med til at styrke lederskabet og ledelsesrummet for den enkelte leder, der ved at bruge sin egen kommunikationskanal bedre kan kommunikere strategier, visioner og værdier for sin organisation. På den måde får man mulighed for at præge fortællingen om sig selv og organisationen, som man har lyst til.

Mandag Morgen: Topledere uden stemme på sociale medier – kom ind i kampen!

”Der skal være noget genkendelighed, noget skarphed og måske noget lune. Det er simpelthen afgørende for, om vi gider interagere med dem. Det er derfor, man er nødt til at træne det. Personlig tone har man jo, fordi man er en person, men det kommer ikke nødvendigvis til udtryk af sig selv på de sociale medier af den grund. Folk følger ikke en topchef for en af landets største virksomheder for at se, hvad han eller hun får til frokost. De følger med for at få et unikt indblik i organisationens strategiske udfordringer,”

Jeg udtaler mig desuden om emner som organisationer og virksomheders brug af sociale medier, digital politisk kommunikation, interessevaretagelse og lobbyisme i digitale kanaler samt shitstorms og tendenser på sociale medier.

Jeg er forfatter til – eller deltager i – en række artikler og indlæg i danske medier. Fx:

Berlingske: Ekspert er ikke i tvivl: Derfor stormer nye borgerlige frem

DR.dk: EM, corona og rejselyst får sygeplejerskestrejke til at drukne i medierne

BT.dk: Ekspert om Mette Frederiksen-strategi: ‘Usædvanligt’

DJØF-Bladet: Leder sådan får du mest ud af LinkedIn

Altinget: Her er de bedste fagbosser på sociale medier

Børsen: Hvorfor har alt for få topledere en holdning?

TV 2: Musikfans tager kampen op og overtager racistisk hashtag

 

employee advocacy linkedin

Troels Johannesen er strategisk kommunikationsrådgiver og hjælper ledere og organisationer med at kommunikere på tværs af medier og med digital interessevaretagelse og lobbyisme. Han er forfatter og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. 

Skriv til tj@troelsjohannesen.dk eller ring på +45 31319065

Tilmeld nyhedsbrev

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev