København

+ 45 31319065

Kursus i digital interessevaretagelse 

Hvordan kan du med brug af digitale og sociale medier påvirke beslutningsprocesser på Christiansborg, og hvordan kan du få dine mærkesager på sagsordenen hos politiker og medier? Det er omdrejningspunktet for dette heldagskursus, hvor du får alle de vigtigste redskaber til at styrke organisationens politiske arbejde som du har brug for til at starte eller justere den digitale interessevaretagelse.

Digital interessevaretagelse eller digital public affairs er det samlede arbejde du lægger i digitale og sociale medier for at lægge tryk på dine mærkesager i det daglige eller i særlige kampagner. Digital interessevaretagelse handler både om at sætte strøm til budskaber, træne talspersoner til at agere digitalt og udnytte platformene optimalt.

Men hvordan gør du – og hvad skal du vide?

 

Indhold

På kurset i digital interessevaretagelse får du:

  • En konkret tjekliste til din strategi for digital interessevaretagelse
  • Inspiration til, hvordan hjemmesiden kan spille en rolle i interessevaretagelse
  • Det vigtigste du skal vide om Twitter i interessevaretagelse
  • Viden om hvordan du bruger eksterper og ledere på LinkedIn som en del af jeres interessevaretagelse
  • Viden om, hvilken type indhold du kan bruge i sociale medier
  • Indsigt i hvordan du skaber relationer til politikere digitalt
  • Mulighed for sparring om dine særlige udfordringer

 

Hvem kan deltage?

Du arbejder med politik og/eller kommunikation i en organisation eller virksomhed, der har brug for at trænge i gennem til Christiansborg, kommunerne eller EU. Du er måske klassisk politisk konsulent og kan dit public affairs-arbejde, men mangler den digitale vinkel. Eller du arbejder med kommunikation og har brug for at lære de nyeste teknikker i politisk kommunikation. Hvad din præcise titel er er ikke vigtigt. Det vigtige er, at du arbejder med politik og gerne vil sætte strøm til din interessevaretagelse. 

Der kan maksimalt være otte deltagere på kurset. 

Hvornår

  1. august 2022, kl. 9 – 16

Hvor

Ewaldsgade 9, 2200 København N  – lige ved søerne i København.

Pris:

4000 kr. ex moms


Tilmelding


Fakturaoplysninger



Del denne side

Om underviseren

Troels Johannesen er selvstændig strategisk kommunikationsrådgiver og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. Han er forfatter til Del dig stærkere – strategi og taktik for topledere på sociale medier fra 2019 og Offentlig leder på sociale medier fra 2020.

Han rådgiver virksomheder, organisationer og deres topledere i digital interessevaretagelse og i kommunikation på tværs af kommunikationskanaler.

Han er tidligere kommunikationschef, presse- og public affairs-ansvarlig, og er cand.comm. fra Roskilde Universitet.

employee advocacy linkedin

Træng igennem med digitale og sociale medier

Hold dig opdateret

Nye tendenser om kommunikation og
interessevaretagelse på sociale medier.

Få artikler, tilbud og nye indsigter.
Max en gang om måneden.

 

Tilmeld nyhedsmail

* påkrævet