Strategi for employee advocacy

En strategi for employee advocacy, ambassadørkommunikation eller hvad man nu kalder det, bør som minimum indeholde følgende elementer: 

  • Klare mål for at lade medarbejderne kommunikere på sociale medier?
  • En udvælgelse af, hvilke emner skal der kommunikeres om?
  • Udvælgelse af, hvem der er de rette eksperter, faglige fyrtårne mv. der skal udvælges til at kommunikere?
  • En plan for, hvordan medarbejderne oplæres i kanalerne, og finder deres personlige tone
  • Allokering af ressourcer til at holde medarbejderne til ilden, sørge for sparring, komme med indholdsideer mv.

Har du brug for hjælp til en strategi?

Der er ikke to tilgange der er præcis ens når det gælder at lave en strategi for employee advocacy. For en sådan strategi skal tage højde for organisationens særlige kultur, formål, medarbejdertyper, ressourcer og mange andre faktorer.

I udarbejdelsen af en strategi arbejder vi sammen om at:

  • Fastlægge mål og rammer for projektet
  • Udvælge emner og medarbejdere der passer til jeres formål
  • Lave en simpel guideline, der skaber trygge rammer for medarbejderne
  • I får træning og oplæring af medarbejdere
  • Opstilling af målbare effekter
  • En plan for løbende sparring

 

Læs også
Seks forudsætninger for succes med employee advocacy

Ledere skal gå forrest i employee advocacy

Se Troels Johannesens LinkedIn-profil

employee advocacy linkedin

Troels Johannesen er strategisk kommunikationsrådgiver og hjælper ledere og organisationer med at kommunikere på tværs af medier og med digital interessevaretagelse og lobbyisme. Han er forfatter og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. 

Skriv til tj@troelsjohannesen.dk eller ring på +45 31319065

Tilmeld nyhedsbrev

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev