Inspirationsoplæg: Brug organisationens ekspertstemmer

Eksperter fylder mere og mere i medierne og i den offentlige debat. Og de bliver vigtigere og vigtigere for virksomheder, interesseorganisationer, uddannelsessteders og offentlige myndigheders eksterne kommunikation og interessevaretagelse.

Mediernes store appetit på at bruge eksperter giver en kæmpe mulighed for at arbejde målrettet med at tydeliggøre organisationens budskaber gennem den personlige, faglige kommunikation fra eksperter og andre talspersoner. På Twitter og LinkedIn kan eksperter gøre sig tilgængelige over for medier, medlemmer, beslutningstagere og kunder og på den måde styrke sin thought leadership og organisationens interessevaretagelse.

Oplæggets indhold:

I et oplæg på halvanden time giver Troels Johannesen en introduktion til, hvad der skal til for at eksperter og andre talspersoner kan trænge i gennem i et pulserende mediebillede med stor konkurrence om synligheden.

Oplægget indeholder inspiration til at:

  • Skabe en position så journalisterne ringer
  • Forstå ekspertens rolle i medierne
  • Bruge Thought leadership som redskab til synlighed
  • Arbejde professionelt med Twitter i kommunikation og interessevaretagelse
  • Bruge LinkedIn til at styrke ekspertkommunikation og branchesynlighed

Oplægget er målrettet eksperter, ledere og kommunikationsmedarbejdere, der skal i gang med at arbejde med strategisk med brug af talspersoner og eksperter.

Oplægget er ikke et kursus i mediehåndtering eller i brug af Twitter og LinkedIn. Men det giver solid bund for at forstå, hvad der skal til for at organisationen og dennes eksperter kan bruge sine ekspertstemmer som en del af den strategiske kommunikation.

Oplægget bygger på pointerne fra Troels Johannesens bog Ekspertstemmer, der udkom 1. februar 2023. Bogen kan tilkøbes med rabat som en del af oplægget.

Det er også muligt at tilkøbe et kursus i Twitter eller LinkedIn til rabatpris.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål om de enkelte kurser i sociale medier, skræddersyede workshops for din organisation eller andet, så kontakt mig på tj@troelsjohannesen.dk eller 31319065.

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev