Bliv trænet til at være professionel topleder på LinkedIn og Twitter
Som topleder i en virksomhed eller organisation er kravene til din kommunikation høje. Det er ikke længere nok ind i mellem at optræde i pressen eller at lade sig interviewe til organisationens intranet eller medarbejderblad.
Det er vigtigt for de fleste topledere at være stærkt kommunikerende, og at kunne bruge sociale medier til at varetage sit job som topfigur i organisationen og pleje organisationens interesser. Men det er også et minefelt for topledere at være på sociale medier fordi det tiltrækker opmærksomhed og kan få stor betydning for organisationens interne og eksterne kommunikation.
Som topleder er det vigtigt, at du får mest muligt ud af den kostbare tid du bruger på sociale medier, og får konkrete input og sparring til, hvordan du bedst kommer ud over rampen på sociale medier som Facebook, Twitter og LinkedIn.
Få konkret hjælp til:
- Kontakt med pressen på Twitter
Sådan kan du proaktivt og reaktivt bruge sociale medier til at håndtere medierne
- Relationsskabelse på LinkedIn
Brug sociale medier til at skabe og vedligeholde vigtige relationer med organisationens vigtige interessenter
- Krisekommunikation på tværs af kanaler
Du kan bruge sociale medier til at styre organisationens dårlige sager. Lær hvordan.
- Dagordensættelse på Facebook, Twitter & LinkedIn
Få dit budskab frem, break organisationens nyheder og skab samtalen med sociale medier
Styrk din lederkommunikation med LinkedIn
Som topleder kan du med stor fordel kommunikere aktivt på LinkedIn for at styrke din interessevaretagelse og din kommunikation med udvalgte målgrupper. Jeg lærer dig hvordan du gør.
Læs også blogindlægget “8 vigtige råd til topledere på LinkedIn” og
“Hvilke kanaler skal du vælge til toplederens digitale kommunikation?“