Ekspertstemmer - en guide til ekspertkommunikation og interessevaretagelse i et digitalt mediebillede
Ekspertkommunikation bliver vigtigere og vigtigere for at virksomheder, organisationer, myndigheder og uddannelsesinstitutioner kan trænge igennem til medier og beslutningstagere.
Ekspertstemmer er guiden til eksperter og deres kolleger i danske presse- og kommunikationsafdelinger, der gerne vil have en tydeligere stemme på deres område, og være mere offensive i deres eksterne kommunikation og interessevaretagelse.
I bogen møder du cases, eksempler og interview med nogle af de mest fremtrædende talspersoner i danske organisationer, der alle arbejder i de mest dagsordensættende organisationer på deres område. Deres erfaringer bliver i bogen krydret med konkrete råd og vejledning til, hvordan man arbejder med at styrke sin ekspertkommunikation som individ og som organisation.
Bogen rummer hands on rådgivning om at optræde i medierne og være aktiv på Twitter og LinkedIn til de talspersoner, der eksekverer organisationens faglige budskaber, og den rummer råd til implementering og udvikling til de kommunikationsmedarbejdere, der skal understøtte ekspertstemmerne i det daglige.
Ekspertstemmer
Troels Johannesen, 2023, Trykværket, 136 sider i print,
Ekspertstemmer er fyldt af konkrete eksempler og erfaringer fra nogle af de fremtrædende eksperter og talspersoner i toneangivende danske organisationer.
Få blandt andet inspiration fra Mette Lolk Hanak, forebyggelseschef i Kræftens Bekæmpelse, Hanne Storm Edlefsen, direktør for energiøer i Energinet, Troels Ranis, direktør for DI Energi, Tanja Thybo, forskningschef i Diabetesforeningen og Tore Stramer, cheføkonom i Dansk Erhverv.
Skal din organisation have løftet arbejdet med kommunikerende eksperter og talspersoner?
Inspirationsoplæg
På et halvanden times inspirationsoplæg får eksperter og kommunikationsfolk en god start på at tænke ekspertkommunikation på tværs af medier.
Inspirationsoplæg + kursus
> Mediehåndtering
> Professionel brug af Twitter
> Professionel brug af LinkedIn
Du kan også få hjælp til et helt forløb, der professionaliserer organisationens ekspertkommunikation
Eksperter og talspersoner skal uddannelses, have sparring og løbende opkvalificeres for bedst muligt at kunne trænge igennem til medier, beslutningstagere og andre målgrupper. Det kræver ofte, at man laver et forløb og tilbyder det til de eksperter, der skal optræde eksternt.
Jeg tilbyder et forløb over 12-14 uger, der både involverer kick off og inspirationsoplæg, kurser i mediehåndtering, og professionel brug af LinkedIn og Twitter samt individuel sparring med den enkelte ekspert.
Interesseret i at høre mere om uddannelsesforløbet? Ring eller skriv til Troels Johannesen.