Kursus: Kom godt i gang med ambassadør-kommunikation på LinkedIn

Organisationens mennesker er det bedste til at fortælle om, hvad der sker i organisationen. Med menneskelige afsendere får organisationen troværdige og effektive kommunikationsmuligheder, og det virker på både bundlinje, omdømme, medarbejdertilfredshed og rekruttering af nye medarbejdere.

Af samme årsag overvejer mange organisationer, virksomheder og offentlige institutioner at lave ambassadør-indsatser, der får medarbejdere og ledere til at kommunikere aktivt – særligt på LinkedIn, hvor virksomhedens værdier og historier kan deles. Men det er både ressourcekrævende og har en række faldgruber indbygget-

På dette heldagskursus dykker vi ned i, hvordan kommer man i gang med et ambassadør-program, og hvilke metoder skal man vælge for at få succes og bruge ressourcerne rigtigt.

Du får:

  • Hjælp til den overordnede strategi for ambassadør-kommunikation på LinkedIn
  • Indsigt i at skabe de bedste rammer for at få medarbejdere til at dele ud om deres arbejde
  • Introduktion til det gode indhold på LinkedIn
  • Den nyeste viden om teknik og algoritmer, der styrker rækkevidden af medarbejdernes budskaber
  • Hjælp til at lægge en plan for, hvordan ambassadør-korpset skal komme i luften og holdes til ilden

 

Hvem kan deltage?

Du arbejder nok med kommunikation eller HR i en organisation, virksomhed eller offentlig institution. Det er givetvis dig, der har fået opgaven med at starte et ambassadør-korps og har brug for inspiration og hjælp til at komme videre. Det vigtigste er ikke din titel eller erfaring, men derimod din lyst til at styrke dine kompetencer ud i ambassadør-kommunikation og employee advocacy.

Der forventes aktiv deltagelse på kurset. Der er plads til maksimalt otte deltagere.

Hvornår?

Ring hvis du ønsker dette kursus i din organisation

 

Om underviseren

Troels Johannesen er selvstændig strategisk kommunikationsrådgiver og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. Han er forfatter til Del dig stærkere – strategi og taktik for topledere på sociale medier fra 2019 og Offentlig leder på sociale medier fra 2020.

Han rådgiver virksomheder, organisationer og deres topledere i digital interessevaretagelse og i kommunikation på tværs af kommunikationskanaler.

Han er tidligere kommunikationschef, presse- og public affairs-ansvarlig, og er cand.comm. fra Roskilde Universitet.

 

Spørgsmål?

Har du spørgsmål om de enkelte kurser i sociale medier, skræddersyede workshops for din organisation eller andet, så kontakt mig på tj@troelsjohannesen.dk eller 31319065.

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev