Med en stærk indholdsstrategi laver du indhold, der skaber reel værdi for din organisation
En indholdsstrategi er vigtig for virksomheder og organisationer, fordi den er med til at prioritere, hvad der er det vigtigste indhold på hjemmesiden, samt hvilke budskaber der skal først i køen på de sociale medie-kanaler. En indholdsstrategi giver et uvurderligt redskab til at arbejde med indhold, der skaber resultater.
Når du har en stærk strategi for dit indhold, begynder du at arbejde målrettet på, at hver eneste stykke indhold, du producerer, skal have et klart formål og de rigtige call-to-actions, der enten skaber mere forretning, nye medlemmer, tilmeldinger til kurser og nyhedsbreve eller mere forståelse for dine budskaber og mærkesager.
Video, blogs, webtekster og andet indhold skal alt sammen testes for, om det skaber værdi, og om det bruges af de rigtige modtagere. Dette er en indholdsstrategi med til at klare.
En indholdsstrategi er særlig vigtig, inden du begynder et re-design af en hjemmeside eller lægger din kommunikationsstrategi om. Men generelt er det en god idé med et par års mellemrum at gennemgå og justere sin indholdsstrategi.
Få hjælp til:
- At få overblik over om du har det rigtige indhold i forhold til dine forretningsmål
- Prioritering og sortering af eksisterende indhold
- At lægge en plan for produktionen af nyt indhold, der f.eks. sælger produkter, skaffer medlemmer, påvirker holdninger og når dine mål
- At tydeliggøre politiske mærkesager på hjemmesiden
Få også hjælp til at lave en kanalstrategi og en strategi for sociale medier.