København

+ 45 31319065

Blogindlæg om kommunikation, sociale medier og digital interessevaretagelse fra Troels Johannesen

Her kan du finde artikler om arbejdet med kommunikation og public affairs på sociale medier og digital interessevaretagelse. Få råd og vejleding til at lave strategi for sociale medier, employee advocacy, Twitter for public affairs-konsulenter og meget andet.

 

topleder sociale medier
27maj

Tre tendenser i kommunikationsafdelingens nye organisering

Stadig større krav til kommunikation på sociale medier, betyder nye roller til kommunikationschefen, mediechefen og social media manageren.

Læs mere
25maj

Lav bedre indhold til din LinkedIn-side

Slut med kedelige LinkedIn-sider. Få 6 råd til at lave bedre indhold til din LinkedIn-side, så du får større værdi og skaber mere engagement.

Læs mere
twitter
12maj

Lav en professionel Twitter-profil

Kom godt i gang med Twitter ved at lave en professionel Twitter-profil. Det tager kun fem minutter - også at læse denne guide.

Læs mere
03apr

Sådan bliver din organisation thought leader

Organisationen får konkurrencefordele, større synlighed og mere indflydelse på de politiske beslutninger hvis den er thought leader.

Læs mere
sociale medier offentlig leder
02mar

Her er ni offentlige topledere, der er stærke på sociale medier

Det bliver vigtigere og vigtigere, at offentlige topledere kommunikerer på sociale medier. Her er ni ledere, der tør og som kan inspirere.

Læs mere
mennesker er medier
10feb

Mennesker er de stærkeste medier

Mennesker er medier. Derfor skal organsationen give ledere og medarbejdere en personlig stemme i digitale og sociale medier.

Læs mere
kommunaldirektør sociale medier
27jan

Derfor skal kommunaldirektøren kommunikere på sociale medier

Kommunen er nødt til at åbne sig op med mere personlig kommunikation. En vej hertil, er at kommunaldirektøren kommunikerer på sociale medier.

Læs mere
digitale tendenser
02jan

13 tendenser for digital kommunikation i 2020

Hvordan skal vi arbejde med Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, hjemmeside og andre digitale og sociale medier. Her er 13 tendenser.

Læs mere
fagforening sociale medier
18dec

Her er de bedste fagbosser på sociale medier

Kommunikation på Twitter, LinkedIn og Facebook styrker kommunikaton og interessevaretagelse for topfolk i fagbevægelsen. Hvem er bedst?

Læs mere
universitet kommunikation
09dec

Rektor, kom i gang med sociale medier

Kun halvdelen af rektorerne på universiteterne kommunikerer professionelt på sociale medier. Dermed misser man en del af samfundsdebatten.

Læs mere
ceo activism
04dec

Hvad er CEO activism?

CEO activism er det amerikanske begreb for at topledere blander sig med holdninger i samfundsdebatten. Kom i gang med CEO activism nu.

Læs mere
kursus leder sociale medier
18nov

Topledere deler sig stærkere på sociale medier

Topledere kan styrke deres virksomheders omdømme, troværdighed og synlighed ved at kommunikere professionelt på sociale medier.

Læs mere
børsen kronik
10nov

Topledere skal mene mere for at vinde

Når topledere tør mene noget styrker de deres forretning og organisationers omdømme. En genvej er ved at bruge sociale medier professionelt.

Læs mere
social medie strategi
28okt

Store digitale krav til kommunikationschefer

Der bliver flere og flere krav til kommunikationschefer, der skal skabe retning og kunne forstå de digiatel og sociale medier.

Læs mere
employee advocacy
25okt

Medarbejder-guideline til employee advocacy

Klar til medarbejder-amabsasadører på sociale medier? Få en række konkrete råd til når du skal lave guidelines til employee advocacy.

Læs mere
NGO interessevaretagelse
05aug

NGO´er har brug for digital interessevaretagelse

NGO´er har brug for digital interessevaretagelse for at trænge igennem til borgere, medier og beslutningstagere. Se hvordan.

Læs mere
forskning sociale medier
10apr

Forsker, kom i gang med LinkedIn og Twitter

Universiteter og forskere skal være mere synlige i samfundsdebattern. Et middel er sociale medier som LinkedIn og Twitter. Kom i gang her.

Læs mere
digital pr
12mar

4 råd til at lave PR på tværs af medier

Hvis du vil styrke din synlighed, skal du kunne arbejde med digital pr på tværs af medier. Udskift pressechefen med en mediechef.

Læs mere
digital interessevaretagelse
07feb

Hvad er digital interessevaretagelse?

Få ni skridt til at komme i gang med digital interessevaretagelse, der virker. Fra kortlægning af must win battles til taktik og teknik.

Læs mere
topleder kommunikation
01feb

Hvilke kanaler skal du vælge til toplederens digitale kommunikation?

LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, blogs eller video. Hvilke digitale kommunikationskanaler skal toplederen vælge?

Læs mere
LinkedIn topleder
23jan

8 vigtige råd til topledere på LinkedIn

Som topleder er det vigtigt, at du bruger og forstår LinkedIn til at varetage organisationens interesser. Få 8 gode råd til at komme igang.

Læs mere
nyhedsmail
14jan

7 råd til værdifuld kommunikation i start-ups

Når du er iværksætter og har travlt med dit start-up, kan det være svært at få styr på strategisk kommunikation. Her får du syv vigtige råd.

Læs mere
13dec

6 trin til at få medarbejderne ud over rampen på LinkedIn

Det bliver stadig vigtigere, at medarbejdere er med til at synliggøre organisationen kompetencer, ydelser og værdier på LinkedIN.

Læs mere
04dec

Opråb til dansk idræt: Bliv digital eller dø

Det er afgørende for idrættens synlighed, at de forskellige idrætsgrene kommer ud af starthullerne, og bruger de digitale muligheder til at synliggøre sig.

Læs mere
social medie strategi
13nov

Sådan laver du en social medie-strategi

Kan du også se, at sociale medier bliver vigtigere og vigtigere for din organisation eller virksomheds kommunikation? Så lav en strategi, der virker. med få grundlæggende trin.

Læs mere
dataetik
20sep

Dataetik som væsentligt konkurrenceparameter

Hvis virksomheder og organisationer spiller deres kort rigtigt, kan dataetik fremover bruges som et konkurrenceparameter. Kommuniker din dataetik.

Læs mere
digital omstilling
30aug

Sådan bliver din kommunikationsafdeling for alvor digital

Det handler om at tænke digitalt først og effektivisere kommunikationen. Her er gode råd til kommunikationschefer og andre, der står i den digitale forandring.

Læs mere
Foto Rasmus Degnbol
25jun

Fik du valuta nok for din digitale indsats på Folkemødet?

Er Folkemødet pengene værd, og får du nok ud af dine anstrengelser? Brug digitale medier til at sætte en dagsorden og få mere ud af Folkemødet.

Læs mere
digital interessevaretagelse
14maj

Udnyt ministerrokader i din public affairs

Få genstartet din dialog med din vigtigste politiske interessent. Her får du en række konkrete anbefalinger til, hvordan du håndterer tilgangen til en ny minister.

Læs mere
25apr

Her er tre cheftitler i k-branchen, der ikke findes om 10 år

Digital chef, pressechef og ’head of social’ er alle titler, der giver mindre og mindre mening og måske er helt væk om ti år. De passer nemlig ikke ind i et mediebillede, hvor organisationer og virksomheder skal tænke langt mere på tværs og de enkelte medarbejdere mestre flere discipliner – og ikke mindst være digitale

Læs mere
11apr

Skab rød tråd mellem public affairs og klassisk kommunikation

For at få gennemslagskraft når virksomheder og organisationer kommunikerer i den politiske arena, er man i stigende grad nødt til at tænke public affairs-arbejdet sammen med klassisk kommunikation og omvendt for at styre sin interessevaretagelse. Den daglige kommunikation til kunder, medlemmer og andre interessenter, kan hurtigt blive politisk. Derfor er der behov for at tænke

Læs mere
02apr

Brug politikernes invitation til dialog på sociale medier

Der findes mange måder og velafprøvede metoder til at komme i kontakt med politikere, hvis du vil synliggøre din organisations interesser for dem, og forsøge at påvirke dem i deres politikudvikling. Og ind i mellem kommer invitationen dumpende ind af den virtuelle brevsprække; invitationen til dialog med politikerne på sociale medier, og der gælder det

Læs mere
12mar

8 råd til public affairs-konsulenter på Twitter

Hvis du arbejder med public affairs og gerne vil påvirke de politiske beslutningsprocesser, er dit relationsarbejde på Twitter en vigtig brik i at give dig adgang til politikerne med dine argumenter. Din interessevaretagelse på Twitter foregår i det offentlige rum. Det stiller krav til dine metoder, hvis du vil tages seriøst som professionel interessevaretager. Du

Læs mere
05mar

Vigtige spørgsmål til din digitale public affairs

Forhåbentlig går det aldrig af mode, at folkevalgte mødes face to face med repræsentanter for forskellige interesser. Direktører i virksomheder, formænd for medlemsorganisationer, foreningslivet og andre hvis virke påvirkes af politisk bestemte rammebetingelser, kan forhåbentlig nu og i al fremtid få indflydelse på den førte politik ved at tale med politikere og fremlægge saglige argumenter,

Læs mere

Træng igennem med digitale og sociale medier

Hold dig opdateret

Nye tendenser i kommunikation og public affairs.

Og alt om bogudgivelse, podcasts og de nyeste blogs.

 

Tilmeld nyhedsmail

* påkrævet