Blogindlæg om kommunikation, sociale medier og digital interessevaretagelse fra Troels Johannesen

Det flyder med shitstorms. Influencere har brug for mere omtanke og bedre krisekommunikation
Der er blevet kortere fra sladder på Facebook og Reddit til negative historier i medierne. Her er råd til krisekommunikation for influencere.

Shitstorms smadrer virksomheders rekruttering
Når virksomheder – selvforskyldt eller uforvarende – havner i kriser, der får styrke af shitstorm, går det ikke kun ud over et kommercielt omdømme, der kan koste dyrt på bundlinjen. Det koster også på omdømmet som arbejdsplads og for den konkrete rekruttering af nye medarbejdere.

Tre vigtige personlige egenskaber hos thought leaders
…samt kunsten at udvælge den rigtige medarbejder til at blive thought leader. Ikke alle vidensmedarbejdere i en organisation kan blive thought leaders – og ikke

Her er det vigtigste om digital kommunikation og sociale medier i 2025
Hvordan udvikler digitale og sociale medier sig i 2025? Find syv tendenser, der er vigtige at forholde sig til som kommunikationsmenneske.

Bluesky for professionelle – en lynguide
Bluesky har fået momentum og journalister og politikere tager platformen i brug. Hvad betyder det for kommunikationsfolk? Her er en guide.

Er du forberedt på LinkedIns nye videofeed?
LinkedIn kommer nu til at fokusere mere på videoindhold i højformat med deres lancering af et videofeed på platformen. Funktionen er allerede kommet til USA,

Kombinér Instagram og LinkedIn i employer branding
Opnå markant effekt med at kombinere LinkedIn og Instagram i virksomhedens strategi for employer branding og rekruttering, Lær mere her.

10 tips til at bruge Instagram i employer branding
Det kan være effektfuldt at bruge Instagram til employer branding. Lær af de bedste eksempler og få 10 konkrete råd til at bruge Instagram i employer branding og rekruttering,

Her er de vigtigste råd hvis du vil være thought leader
Hvad skal der til for at blive thought leader? Thought leaders styrker organisationens synlighed. Få konkrete råd til arbejdet her.

Brug toplederens LinkedIn-profil i mediehåndtering
Toplederens kommunikation på LinkedIn kan sagtens bruges til mediehåndtering. Se her hvordan du bruger LinkedIn til krisehåndtering.

Linkedfluencers? LinkedIn introducerer ny funktion til promovering af personlige opslag fra eksterne aktører
Snart kan du annoncere LinkedIn-indhold for thought leaders uden for din virksomhed. Det giver dig en ny måde at udbrede jeres budskab på. Læs mere om funktionens fordele, faldgruber samt hvordan du kan anvende den.

Sådan skaber du et thought leader-program for virksomhedens ansatte – og får en fordel i mediebilledet
Opnå en stærk fordel i mediebilledet med et thought leader-program, der synliggør jeres eksperter på lang sigt.