Få hjælp til din kommunikationsstrategi
De fleste organisationer har en kommunikationsstrategi. Men virker den?
Hvad enten du skal lave en ny stor strategi for hele din organisation eller du skal lave den for kampagner eller særlige kommunikationsindsatser, er det afgørende, at du tænker rigtigt fra start. Med en ekstern kommunikationsrådgiver får du både nye øjne på dit arbejde, og en djævelens advokat til at stille de svære spørgsmål.
En god kommunikationsstrategi er funderet i organisationens mål og de primære grunde til at eksistere. Når du laver en strategi for din organisations overordnede kommunikation eller din særlige indsats, er det helt afgørende at du tænker hele vejen rundt. En strategi er intet værd, hvis den ikke er forankret internt, og hvis den ikke er prøvet af og forstået hos de vigtigste interessenter, som medarbejdere, kunder, valgte politikere eller aktionærer.
En god kommunikationsstrategi skal være let at eksekvere og udmønte i praksis – og hænge sammen på tværs af kommunikationskanaler.
Få hjælp til arbejdet med din kommunikationsstrategi fra en erfaren kommunikationsrådgiver:
- Afdækning af de forretningsmål din kommunikation skal understøtte
- Afdækning af hovedmål og must win battles
- Analyse af hovedmålgrupper og deres kommunikationsbehov
- Opstilling af den kommunikerende organisation og ansvarsområder
- Gennemskrivning og 360 grader blik på strategien
Se også, hvordan du laver en social medie strategi og læs blog-indlægget Skab rød tråd mellem kommunikation og public affairs.
Her et et eksempel på en moderne kommunikationsstrategi.