København

+ 45 31319065

Få hjælp til din kommunikationsstrategi

De fleste organisationer har en kommunikationsstrategi. Men virker den?

Hvad enten du skal lave en ny stor strategi for hele din organisation eller du skal lave den for kampagner eller særlige kommunikationsindsatser, er det afgørende, at du tænker rigtigt fra start. Med en ekstern kommunikationsrådgiver får du både nye øjne på dit arbejde, og en djævelens advokat til at stille de svære spørgsmål.

En god kommunikationsstrategi er funderet i organisationens mål og de primære grunde til at eksistere. Når du laver en strategi for din organisations overordnede kommunikation eller din særlige indsats, er det helt afgørende at du tænker hele vejen rundt. En strategi er intet værd, hvis den ikke er forankret internt, og hvis den ikke er prøvet af og forstået hos de vigtigste interessenter, som medarbejdere, kunder, valgte politikere eller aktionærer.

En god kommunikationsstrategi skal være let at eksekvere og udmønte i praksis – og hænge sammen på tværs af kommunikationskanaler.

Få hjælp til arbejdet med din kommunikationsstrategi fra en erfaren kommunikationsrådgiver:

  • Afdækning af de forretningsmål din kommunikation skal understøtte
  • Afdækning af hovedmål og must win battles
  • Analyse af hovedmålgrupper og deres kommunikationsbehov
  • Opstilling af den kommunikerende organisation og ansvarsområder
  • Gennemskrivning og 360 grader blik på strategien

Se også, hvordan du laver en social medie strategi og læs blog-indlægget Skab rød tråd mellem kommunikation og public affairs.

Troels Johannesen er strategisk kommunikationsrådgiver og hjælper ledere og organisationer med at kommunikere på tværs af medier og med digital interessevaretagelse og lobbyisme. Han er forfatter og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. Skriv til tj@troelsjohannesen.dk eller ring på +45 31319065

employee advocacy linkedin

Her et et eksempel på en moderne kommunuikationsstrategi.

Varde Kommunes Kommunikationsstrategi 2020 – 2024

Træng igennem med digitale og sociale medier

Hold dig opdateret

Nye tendenser om kommunikation og
interessevaretagelse på sociale medier.

Få artikler, tilbud og nye indsigter.
Max en gang om måneden.

 

Tilmeld nyhedsmail

* påkrævet