Kanalstrategi: Arbejder du strategisk med dine kommunikationskanaler?

Ved du præcist, hvad du bruger hver enkelt kommunikationskanal til, så de skaber værdi? Og prioriterer du ressourcerne rigtigt? Hvis ikke, har du brug for en kanalstrategi, der giver dig et strategisk forspring.

Mange organisationer kan spare tid og ressourcer ved at have en grundlæggende kanalstrategi, der beskriver hvorfor og med hvilke formål man bruger de enkelte kanaler og hvad man vil have ud af dem. På den måde får medarbejdere, der laver hjemmeside, nyhedsbreve, pr og sociale medier et vigtigt redskab til at bruge kanalerne til det de er bedst til.

Når jeg laver kanalstrategi, hjælper jeg kunden med: 

  • At få indsigt i styrker og svagheder ved forskellige kommunikationskanaler 
  • At få fokuseret dit kommunikationsarbejde til det vigtigste og prioritere blandt mange kommunikationskanaler 
  • At lave en overordnet plan – et fælles aftalegrundlag – for, hvordan du bruger organisationens kommunikationskanaler, så alle medarbejdere er med

  • At lave indholdskategorier for hver mediekanal
  • At prioritere i dine målgrupper på hver kanal
  • At arbejde med tone of voice på tværs af kanaler
  • Viden om, hvordan jeres kommunikationskanaler spiller bedst muligt sammen

Se også hvordan du laver en social medie strategi og en indholdsstrategi. Og læs om Must Win Battles, der er et nyttigt værktøj at arbejde med, når du laver en kanalstrategi.

Blogindlæg: Få hjælp til at forstå, hvad en kanalstrategi er.

employee advocacy linkedin

Troels Johannesen er strategisk kommunikationsrådgiver og hjælper ledere og organisationer med at kommunikere på tværs af medier og med digital interessevaretagelse og lobbyisme. Han er forfatter og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. 

Skriv til tj@troelsjohannesen.dk eller ring på +45 31319065

Tilmeld nyhedsbrev

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev