Få hjælp til krisekommunikation når du er i problemer i medierne
Din organisation eller virksomhed bliver i løbet af et år ramt af større eller mindre kriser – måske endda en shitstorm. Nogle er selvforskyldte og til at planlægge kommunikationen ud fra, andre opstår pludseligt og skyldes udefrakommende faktorer, der kræver at du sætter ind med effektiv krisekommunikation.
Det er vigtigt, at du handler rigtigt når krisen indtræffer. Starter du forkert, og kommunikerer uhensigtsmæssigt til medarbejdere, kunder, medlemmer, medier eller andre interessenter, er du bagud fra start og krisen kan trække ud.
Trækker krisen ud, kan det koste på bundlinjen, svække troværdighed og give alvorlige ridser i omdømmet som kan tage lang tid at genoprette.
Du kan få hjælp til at overvåge medierne, lægge dig rigtigt i medielandskabet og skære dine budskaber til, hvis du beslutter dig for at kommunikere fx på sociale medier. Troels Johannesen er en erfaren presserådgiver, der kan hjælpe dig på tværs af medietyper.
I krisekommunikation hjælper jeg konkret med:
- Krisestrategi
- Budskabsudarbejdelse
- Interessentafdækning
- Budskabstræning
- Presse- og mediehåndtering
- Kanalberedskab
- Medieovervågning
- Social listening
Jeg har bred erfaring med krisekommunikation for virksomheder, medlemsorganisationer, direktører, kendte og sportsfolk. Alle kriser er forskellige, og rammer med forskellig styrke.
Få hjælp til din krisekommunikation. Ring akut på alle tider af døgnet på 31319065.
Læs også blogindlæggene:
Krisekommunikation på tværs af medier
Fire ting du ikke skal gøre i en shitstorm