Pressechef på sociale medier
Mediebilledet har ændret sig kraftigt over de seneste 5-10 år, og sociale medier er en væsentlig del af forklaringen. Journalisterne finder i højere grad deres historier og deres kilder på sociale medier, og meget af den offentlige debat er flyttet fra tv, avis og radio til sociale medier. For at følge med, blive hørt og trænge igennem med sine budskaber, skal organisationens presseansvarlige kunne bruge de sociale medier aktivt.
På dette kursus lærer du, hvordan du bruger sociale medier som Twitter og LinkedIn til at afsætte historier. Du lærer, hvordan du går i dialog med journalisterne, hvordan du styrer kriser på sociale medier, hvordan du hjælper talspersoner på sociale medier, og hvilke virkemidler, der skal til for at trænge igennem til medierne.
Kurset er dynamisk, hvor du som deltager både får viden og inspiration til presseindsatsen i din konkrete organisation, vi laver øvelser og du får mulighed for at trykprøve egne ideer. Vi får desuden besøg af en journalist, der selv aktivt bruger sociale medier i sit arbejde.
Indhold:
- Virksomhedens position i det nye mediebillede
- Pressechefens nye roller
- Presseindsats på tværs af medier
- Sådan bruger du Twitter professionelt
- Sæt strøm til dine talspersoner
- Lær de bedste tricks af journalisten
Hvem kan deltage?
Alle der arbejder med pressearbejde og mediehåndtering i virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder. Du er sikkert enten pressechef, presserådgiver, pressekonsulent eller presseansvarlig.
Der kan maksimalt deltage 8 deltagere på kurset.
Hvornår:
Dato kommer
Hvor:
Ewaldsgade 9, 2200 København N – lige ved søerne i København
Om underviseren
Troels Johannesen er selvstændig strategisk kommunikationsrådgiver og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. Han er forfatter til Del dig stærkere – strategi og taktik for topledere på sociale medier fra 2019 og Offentlig leder på sociale medier fra 2020.
Han rådgiver virksomheder, organisationer og deres topledere i digital interessevaretagelse og i kommunikation på tværs af kommunikationskanaler.
Han er tidligere kommunikationschef, presse- og public affairs-ansvarlig, og er cand.comm. fra Roskilde Universitet.