Kursus: Employer branding på sociale medier

Employer branding på sociale medier er en af de vigtigste faktorer når det gælder om at lade potentielle jobansøgere få et indtryk af, hvad det er for en organisation de kan komme til at arbejde i og med.

Virksomhedens hjemmeside, LinkedIn-side, Instagram-profiler er alle vigtige redskaber i virksomhedens employer branding. Men endnu vigtigere er ledere og medarbejderes netværkskommunikation på sociale medier.

Hvis virksomheden vil have succes med employer branding er det i dagens mediebillede næsten uundgåeligt at aktivere ledere og medarbejdere fra deres egne profiler, f.eks. på LinkedIn.

Om du kalder det employee advocacy, ambassadørkommunikation, thought leadership-programmer eller andet, så er den personlige kommunikation afgørende for, at virksomhedens interessenter får bedre kendskab til organisationen, og til at blive eksponeret for nye karrieremuligheder.

Et kursus i employer branding på sociale medier kan bestilles af kommunikations- og HR-afdelinger eller andre, der skal i gang med at bruge sociale medier aktivt i rekruttering og kommunikation om arbejdspladsen.

På tre timer kommer vi bla. rundt om:

  • Gode råd til din employer branding strategi
  • Hvad er godt employer branding indhold på sociale medier?
  • Hvordan starter vi et program for employee advocavy med fokus på employer branding?
  • Det vigtigste at vide om medarbejderes barrierer for at dele indhold på sociale medier
  • Ledelsens rolle i employer branding på sociale medier
  • Gode råd til projektopstart og udvikling

Kurset bookes ved at kontakte Troels Johannesen på mail tj@troelsjohannesen.dk. Har du spørgsmål så ring gerne på 31319065.

Læs også: Sådan styrker du din employer branding med sociale medier 

 

Spørgsmål?

Har du spørgsmål om de enkelte kurser i sociale medier, skræddersyede workshops for din organisation eller andet, så kontakt mig på tj@troelsjohannesen.dk eller 31319065.

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev