Solrød Kommune vil gerne arbejde målrettet med at få deres ledere til at kommunikere mere på LinkedIn – blandt andet for at tiltrække kvalificeret arbejdskraft til kommunen og styrke synligheden af kommunens arbejde.
Det blev til:
- Direkte rådgivning af direktionens tre medlemmer
- Kurser for ledere, der nu er begyndt at dele ud af deres arbejdsliv til glæde for kommunen
Souchef i ledelsessekretariatet Bodil Ulff Larsen siger:
Solrød Kommune har fokus på, hvordan vi kan brande os som arbejdsplads bl.a. i forlængelse af, at kommunen har indført ”Fleksibel fredag”, der giver de administrative medarbejdere mulighed for en mere fleksibel arbejdsuge. I den forbindelse afholdt Troels Johannesen et kursusforløb for kommunens direktion og chefgruppe. Efter kurset er vi begyndt at bruge LinkedIn på en mere strategisk og målrettet måde. Vi er bl.a. blevet bedre til at fortælle de små, gode historier fra vores hverdag, som er med til at brande Solrød Kommune som arbejdsplads.
Troels Johannesen er forfatter til bogen Offentlig leder på sociale medier. Køb den her.
Her kan du læse mere om et LinkedIn-kursus for ledere.