Employer branding på sociale medier

Virksomheders rekruttering og fastholdelse af medarbejdere er altafgørende for udvikling og vækst, og derfor er employer branding blevet en væsentlig disciplin at mestre for HR- og kommunikationsmedarbejdere.

Særligt i disse år, hvor der er historisk stor rift om den mest kvalificerede arbejdskraft, er der god grund til at gøre en ekstra indsats ud af at kommunikere om virksomheden som arbejdsplads og give potentielle nye medarbejdere et blik ind i organisationen for at lære den at kende.

Sociale medier er en genvej til at få succes med employer branding. Via virksomhedens officielle kanaler og gennem ledere og medarbejderes kommunikation om deres arbejde i private social medie-profiler, kan arbejdspladsen gøres attraktiv – og man kan skabe synlighed om alt fra overordnede værdier til konkrete arbejdsopgaver og det kollegiale fællesskab.

Du kan få hjælp til employer branding på sociale medier

  • Lav en strategi for, hvordan sociale medier skal understøtte employer branding-indsatsen
  • Tilrettelæg en indsats over tid – employer branding tager tid
  • Vælg hvilke kommunikationskanaler, der passer bedst til din indsats
  • Træn ledere i sociale medier som LinkedIn og Instagram
  • Sørg for hele tiden at kunne ændre fokus og bruge nye virkemidler – employer branding skal være en fleksibel disciplin

Om du har brug for hjælp til hele eller dele af insatsen, så kontakt Troels Johannesen for at høre mere om muligheder. Det konkrete forløb planlægger vi sammen.

Læs også

Sådan styrker du din employer branding med sociale medier  

employee advocacy linkedin

Troels Johannesen er strategisk kommunikationsrådgiver og hjælper ledere og organisationer med at kommunikere på tværs af medier og med digital interessevaretagelse og lobbyisme. Han er forfatter og ekspert i toplederkommunikation på sociale medier. 

Skriv til tj@troelsjohannesen.dk eller ring på +45 31319065

Tilmeld nyhedsbrev

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev