“En indsigtsfuld bog om sociale medier”

Her er hvad nogle af de topledere, kommunikationschefer mfl., der har læst Del dig stærkere har fået ud af at læse min bog om sociale medier for ledere.

 

Sociale medier lærer ledere at lytte.(…) Og når man lytter, bliver man en bedre leder”, skriver Troels Johannesen meget klogt i sin bog for topledere, der gerne vil kommunikere mere og bedre.

Som faglig leder, der ser det som helt centralt at lytte, dele og engagere mere, kan jeg stærkt anbefale at gå om bord i bogen.

Strategien underbygger den transparens og demokratisering, vores organisationer og samfund som helhed har brug for. Vi skal kommunikere mere og bedre – også selv om det er svært.”

Elisa Rimpler, Formand, BUPL


”Selv hvis man går forrest som leder– kræver det noget ekstra at få medarbejderne med på vognen på de sociale medier. Troels Johannesen’s bog giver gode eksempler og inspiration til hvordan man positivt kan guide den proces.” 

Bogen ”Del dig stærkere” har ikke bare været bekræftende for mig som leder og aktiv på de sociale medier, men også givet mig nogle understøttende værktøjer og inspiration til vores strategiske arbejde med Employee Advocacy og de enkelte medarbejders Thought Leadership gennem bl.a. gennem de sociale medier.

Anette Steenberg, Direktør for investeringsfremme i Copenhagen Capacity


Med denne signalgule bog viser Troels Johannesen vejen for gruppen af topledere, der trippende ved lyskrydset har ventet på grønt og en oplyst vej til sociale medier. Den vej har de her.

’Del dig stærkere’ rummer talrige eksempler på, hvordan topledere i private og offentlige organisationer opnår synlighed, troværdighed og indflydelse ved strategisk og taktisk tilstedeværelse på sociale medier. Og vi får forfatterens analyse af, hvad disse ledere gør, og hvorfor det virker.

Troels Johannesen har skrevet en velkomponeret guide til toplederens succes i den offentlige debat. Den kan jeg stærkt anbefale.

Steffen Kjær, kommunikationschef, Varde Kommune


”Troels Johannesen har skrevet en indsigtsfuld bog om, hvordan toplederes personlige kommunikation på sociale medier kan medvirke til at styrke virksomhedens eller organisationens brand i dagens dialogbaserede virkelighed.

Med konkrete eksempler og interviews med en række topledere samt guidelines og modeller for, hvordan man kommer i gang med at bruge sociale medier som strategisk værktøj, danner bogen et godt og oplyst grundlag, så man i sin organisation kan tage beslutning om et eventuelt næste skridt på de sociale medier for virksomhedens ledelse.

Bogens vigtige bidrag er også, at den medvirker til at afmystificere og normalisere brugen af sociale medier som ”bare” endnu en kanal for dialog for ledere i NGO’er, organisationer og virksomheder.

På den måde er ”Del dig stærkere – strategi og taktik for topledere på sociale medier” – et godt og vigtigt (ind)spark til ledere om, at de skal huske at forholde sig til nutidens brede kommunikations- og kanalbillede, identificere hvor organisationens interessenter henter viden – og på den baggrund tage en aktiv strategisk beslutning om tilstedeværelse eller ej på de sociale medier.”

Jonas Schrøder, kommunikationschef REMA 1000 Danmark

Del dig stærkere

Del dig stærkere er toplederens inspiration til at komme i gang eller til at justere sin kommunikation på sociale medier.

I bogen giver en række af de mest markante danske topchefer på sociale medier deres erfaringer videre, og du får cases, eksempler, øvelser og en række gode råd af både praktisk, taktisk og strategisk karakter til medier som LinkedIn, Twitter, Facebook og Instagram.
Læs mere om bogen her.

Køb den i trykt udgave eller som e-bog her. 

 

 

Bliv klogere på sociale medier – tilmeld dig mit nyhedsbrev