Employer branding på sociale medier
Employer branding på sociale medier Virksomheders rekruttering og fastholdelse af medarbejdere er altafgørende for udvikling og vækst, og derfor er employer branding blevet en væsentlig disciplin at mestre for HR- og kommunikationsmedarbejdere. Særligt i disse år, hvor der er historisk stor rift om den mest kvalificerede arbejdskraft, er der god grund til at gøre en […]
Ekspertstemmer
Ekspertstemmer – en guide til ekspertkommunikation og interessevaretagelse i et digitalt mediebillede Ekspertkommunikation bliver vigtigere og vigtigere for at virksomheder, organisationer, myndigheder og uddannelsesinstitutioner kan trænge igennem til medier og beslutningstagere. Ekspertstemmer er guiden til eksperter og deres kolleger i danske presse- og kommunikationsafdelinger, der gerne vil have en tydeligere stemme på deres område, og […]
Digital interessevaretagelse og kampagnerådgivning for LGBT+ Danmark
I forbindelse med LGBT+ Danmarks kampagne Stop Diskrimination i Skolen, var Troels Johannesen strategisk rådgiver både før og under kampagnen. Rådgivning om digital interessevaretagelse Strategisk-taktisk rådgivning af talspersoner Rådgivning om PR på tværs af medier Rådgivning om brug af sociale medier Talsperson for kampagnen Nicolai Laue Juhl siger: ”Jeg har gennem målrettet undervisning hos Troels […]
Rådgivningsforløb: Styrk din karriere med personlig branding
Rådgivningsforløb: Styrk din karriere med personlig branding Hvad enten du er på udkig efter et endnu bedre job, vil styrke dit lederskab, din synlighed som ekspert på et område eller vil blive mere synlig i den offentlige debat, så er du nødt til at arbejde med din kommunikation og din personlige branding. Du sidder måske […]
Strategi for employee advocacy
Strategi for employee advocacy En strategi for employee advocacy, ambassadørkommunikation eller hvad man nu kalder det, bør som minimum indeholde følgende elementer: Klare mål for at lade medarbejderne kommunikere på sociale medier? En udvælgelse af, hvilke emner skal der kommunikeres om? Udvælgelse af, hvem der er de rette eksperter, faglige fyrtårne mv. der skal udvælges […]
Social media advisor
Digital and social media advisor Troels Johannesen is a Danish communications advisor and expert in digital and social media. Based in Copenhagen he helps companies, organizations and CEOs use and understand social media in communication and thought leadership. Troels Johannesen works with companies, interest organizations, public institutions and more in campaigns, strategies, employee advocacy and […]
Ny bog: Offentlig leder på sociale medier
Offentlig leder på sociale medier Med de øgede krav til synlighed og deltagelse i den offentlige samtale følger også flere krav til de offentlige ledere. De skal kommunikere i øjenhøjde med borgerne, søge dialogen, gøre sig synlige i medierne, åbne organisationen for omverdenen og blive hørt blandt beslutningstagerne. Her kommer lederens brug af sociale medier […]
Ekspert i sociale medier
Troels Johannesen er ekspert i sociale medier Troels Johannesen er ekspert i lederkommunikation på sociale medier, politisk kommunikation på sociale medier og organisationer og virksomheders brug af sociale medier. Han er forfatter til bogen ”Del dig stærkere – strategi og taktik for topledere på sociale medier” og “Offentlig leder på sociale medier“. Vigtigt: Til skoleelever […]
How to become a social CEO
How to become a social CEO – a guide to strategy and tactics for leaders who communicate on social media How to become a social CEO is the leader’s guide to effectively using social media such as LinkedIn, Twitter and Facebook as communication platforms. The book offers leaders insights into how to create a personal […]
Inspirationsbog til topledere på sociale medier

Inspirationsbog om topledere på sociale medier Hvordan kan topledere på sociale medier styrke forretningen, styrke deres lederskab og trænge igennem med organisationens vigtigste budskaber? Del dig stærkere er toplederens inspiration til at komme i gang eller til at justere sin kommunikation på sociale medier. I bogen giver en række af de mest markante danske topchefer […]