Introduktion til thought leadership på LinkedIn
Introduktion til thought leadership på LinkedIn Overvejer du om din virksomhedshed talspersoner og eksperter skal blive bedre til at dele deres viden og holdninger på LinkedIn og måske blive thought leaders på deres felt? Thought leadership er ikke noget, man kommer sovende til som organisation eller som individ. Det kræver lang tids opbygning af viden […]
Gratis e-bog: Employer branding på dansk
Gratis e-bog: Employer branding på dansk Der mangler arbejdskraft i Danmark, og derfor kommer employer branding mere og mere på direktionernes dagsorden. Men fem års erfaring i feltet som rådgiver har vist mig, at arbejdet ofte bliver for løsrevet og kortsigtet, hvor det i stedet bør det være en langsigtet, strategisk indsats, der tager udgangspunkt […]
Inspirationsoplæg: Hvilke sociale medier skal du bruge?
Inspirationsoplæg: Hvilke sociale medier skal du bruge? Det kan være en jungle at finde vej til effektivitet på sociale medier. Der er så mange at vælge i mellem og tiden er så knap. Når brugerne bliver mere kræsne, fordeler sig på mange forskellige medier og konkurrencen om opmærksomheden er hård, er der god grund til […]
Har du brug for rådgivning i en shitstorm?
Har du brug for rådgivning i en shitstorm? Er du havnet i en shitstorm på sociale medier? Eller er der dårlige historier på vej i medierne? Så skal vi hurtigst muligt tale sammen. For de første beslutninger om, hvad du gør og siger kan være afgørende for, hvor hurtigt den shitstorm du er havnet i, […]
Employer branding på sociale medier
Inspirationsoplæg: Employer branding på sociale medier Et styrket fokus på employer branding er helt afgørende i et arbejdsmarked, hvor der er rift om de dygtigste medarbejdere. Virksomheders rekruttering og fastholdelse af medarbejdere er altafgørende for udvikling og vækst, og derfor er employer branding blevet en væsentlig disciplin at mestre for HR- og kommunikationsmedarbejdere. Særligt i […]
Ekspertstemmer
Ekspertstemmer – en guide til ekspertkommunikation og interessevaretagelse i et digitalt mediebillede Ekspertkommunikation bliver vigtigere og vigtigere for at virksomheder, organisationer, myndigheder og uddannelsesinstitutioner kan trænge igennem til medier og beslutningstagere. Ekspertstemmer er guiden til eksperter og deres kolleger i danske presse- og kommunikationsafdelinger, der gerne vil have en tydeligere stemme på deres område, og […]
Digital interessevaretagelse og kampagnerådgivning for LGBT+ Danmark
I forbindelse med LGBT+ Danmarks kampagne Stop Diskrimination i Skolen, var Troels Johannesen strategisk rådgiver både før og under kampagnen. Rådgivning om digital interessevaretagelse Strategisk-taktisk rådgivning af talspersoner Rådgivning om PR på tværs af medier Rådgivning om brug af sociale medier Talsperson for kampagnen Nicolai Laue Juhl siger: ”Jeg har gennem målrettet undervisning hos Troels […]
Rådgivningsforløb: Styrk din karriere med personlig branding
Rådgivningsforløb: Styrk din karriere med personlig branding Hvad enten du er på udkig efter et endnu bedre job, vil styrke dit lederskab, din synlighed som ekspert på et område eller vil blive mere synlig i den offentlige debat, så er du nødt til at arbejde med din kommunikation og din personlige branding. Du sidder måske […]
Strategi for employee advocacy
Strategi for employee advocacy En strategi for employee advocacy, ambassadørkommunikation eller hvad man nu kalder det, bør som minimum indeholde følgende elementer: Klare mål for at lade medarbejderne kommunikere på sociale medier? En udvælgelse af, hvilke emner skal der kommunikeres om? Udvælgelse af, hvem der er de rette eksperter, faglige fyrtårne mv. der skal udvælges […]
Ny bog: Offentlig leder på sociale medier
Offentlig leder på sociale medier Med de øgede krav til synlighed og deltagelse i den offentlige samtale følger også flere krav til de offentlige ledere. De skal kommunikere i øjenhøjde med borgerne, søge dialogen, gøre sig synlige i medierne, åbne organisationen for omverdenen og blive hørt blandt beslutningstagerne. Her kommer lederens brug af sociale medier […]